Udvalgsplaner pladsudvalget

Udvalgets arbejde varetages af en række undergrupper med hver sin tovholder.

Udvalget består af følgende undergrupper med nedenstående opgaver

Udvalgsformand

Formanden indkalder til møder, skriver referater og sikrer i samarbejde med klubbens sekretær, at der udsendes opkrævninger til de bådejere, der har både stående på pladsen.

Formanden deltager i GS ́s bestyrelse og koordinerer pladsudvalgets aktiviteter med den øvrige bestyrelse. Sikrer løbende kontakt med kasserer vedr. udvalgets økonomi.

Formanden udarbejder budgetønsker for udvalget efter input fra de enkelte tovholdere.

Såfremt udvalgsmedlemmer udebliver fra arbejdsopgaver, sikrer formanden i samarbejde med de enkelte tovholdere at medlemmet opkræves for manglende udført arbejdspligt.

Almindelig vedligeholdelse af pladsen

Planlægger placering af både på pladsen for vinteren og har kontakt til medlemmerne herom. Koordinerer dette med søsætning/optagning's gruppen.

Daglig vedligehold af plads.

Sikre vedligeholdelse af traktor

Søsætning/optagning

Planlægger fælles søsætning og optagning. Aftaler med vognmand m.v. Al fælles optagning koordineres af og aftales med tovholder.

Bådvogne og stativer skal være i forsvarlig stand. Teamet der står for dagens
optagning kan vurderer om en vogn eller et stativ må afvises pga. dårlig stand.

Stativbåde

Placering af bådstativer og sikrer at stativerne er forsvarlige at anvende.

Oprydning efter søsætning

Sikrer at der er ryddet op på pladsen til sæsonstart samt placering af bådvogne og stativer for sommeren (det er den enkelte bådejer der har pligt til at rydde op efter sig).

Grill/lege plads

Vedligeholde borde, bænke samt grill og legeredskaber. Etablere grillpladsen ved
sæsonstart og pakke sammen ved afslutning.

Sikrer at grillpladsen er indbydende gennem sæsonen.

Græsplæner

Klippe græs og vedligeholde plænerne. Vedligeholde plæneklipper

Udvikling af plads

Planlægning af fremtidig udvikling af pladsen. Alle tovholdere deltager.

Vand

Vandforsyning på plads.

Miljø

Sikrer at miljømæssige bestemmelser overholdes og sikrer at DS anbefalinger på miljøområdet søges implementeret.

Mødeaktivitet

Der afholdes møde for samtlige tovholdere før sæsonstart samt før bådoptagning.

Dagsorden for ”faste” møder

• Orientering ved formanden, siden sidst m.v.
  • De enkelte udvalg
  • Herudover indkaldes til møder efter behov.

De enkelte tovholdere indkalder medlemmer i arbejdsgrupperne efter behov til at løse gruppens arbejdsopgaver. Det bør sikres at arbejdet fordeles så retfærdigt som muligt blandt de enkelte medlemmer.

På efterårsmødet fremsættes budgetønsker for de enkelte undergrupper.

Mål for udvalget

Målet er at sikrer at pladsen i sommerperioden er indbydende og ryddet, så der sikres de nødvendige parkeringspladser samt mulighed for at afvikle diverse aktiviteter i klubben.

Sikre at bådene bliver placeret så hensigtsmæssigt som muligt på pladsen for vinteren.

Handleplan

Søsætning af bådene bør fortages, så pladsen langs BHJ og på vandsiden af klubhuset er ryddet og præsentabelt ved standerhejsning.

Forårsmøde afholdes i marts og efterårsmøde i ultimo august så søsætning og optagning kan planlægges.

De enkelte tovholdere sikrer aftaler med undergruppens medlemmer om afvikling af de enkelte arbejdsopgaver.

Informationsplan

Information om fælles søsætning og optagning samt anden information fra pladsudvalget til medlemmerne sker via Fanglinen, hjemmeside samt ved opslag i klubhuset.

Information mellem tovholdere sker via mail.

De enkelte tovholdere aftaler kommunikationsform med underudvalgets medlemmer f.eks. indkaldelse til møder eller arbejdsopgaver pr mail, brev eller telefon.

Grænseflader til andre udvalg

Hal udvalget
Brug af traktor, koordinering af placering af både fra hal før og efter optagning.

Hus udvalget
Arealer grænsende op til huset

Bro udvalget
Vandforsyning. Plads til materialer

Juniorudvalget
Grænse mellem juniorplads og resten af pladsen. Slæbestedet? Aftaler med juniorudvalget vedr. arrangementer der omfatter brug af arealer på pladsen der normalt benyttes til parkering m.v.

Aftaler med juniorudvalget, når der afvikles juniorsejladsaktiviteter på søsætnings og optagningsdage. (Der må ikke foretages søsætning af joller via slæbestedet samtidig med at større både er i kran).

Ønsker – visioner

Fremgår af referater fra udvalgsmøder.