REGLEMENT FOR BENYTTELSE AF BROERNE

Udlejning

Liggepladser ved broanlægget udlejes kun til aktive medlemmer i Gråsten Sejlklub.

Tildeling

Ledige liggepladser ved klubbens broanlæg tildeles hvert år af pladstildelingsteamet.

Opsigelse

Opsigelse af bådplads skal finde sted inden den 15. marts. Fartøjer der forlader broen i løbet af sommeren, dog inden 1. juli, har krav på tilbagebetaling af halvdelen af brolejen. Opsiges lejemålet ikke rettidigt, hæfter medlemmet for den følgende lejeperiode. Medlemmet har ret til en plads indtil den betalte lejeperiode udløber. Liggepladser kan ikke gøres til genstand for salg, udnyttes til charterformål eller privat udlejning samt kan ikke medfølge ved eventuelt salg af fartøj. Bytning af pladser mellem medlemmer kan ikke finde sted uden tilladelse fra tildelingsteamet. Dog kan pladstildelingsteamet ændre pladstildelingen, hvis det skønnes nødvendigt. Meddelelse om salg af fartøj og køb af evt. nyt skal omgående meddeles tildelingsteamet. Hvert medlem kan kun tildeles 1 liggeplads. Medlemmet betaler for råderetten selvom pladsen ikke benyttes.

Ordensregler

Færdsel på broen sker på eget ansvar. For skader på broanlægget hæfter skadevolderen. Skader skal omgående meddeles broudvalget. Fartøjer, der henlægges ved broen skal være forsvarligt fortøjet. Der skal være indsat mindst 2 fjedre e. l. i fortøjningerne. Fortøjningerne skal være i god stand, og være dimensioneret efter fartøjets størrelse. Fartøjerne skal være i yachtmæssig stand. Sejlbådene skal i almindelighed være rigget inden den 15 juni. Det påhviler alle, der har liggeplads ved broen, at renholde brodækket ud for egen liggeplads efter behov. Bådene må kun henligge ved broen i tidsrummet: 1. april – 15. november. Påtaleret i ovennævnte forhold har broudvalget, hvis henstillinger skal efterkommes.

Vand

De på broen opsatte vandstik må kun benyttes til drikkevand samt rengøring af fartøjer.

El

Se ”reglement for brug af el”

Forsikring

Både der henligger ved broen skal være ansvarsforsikrede.

Takster

Taksten for benyttelse af broanlægget fastsættes af generalforsamlingen. Liggepladsernes bredde fastsættes af broudvalget, og beregnes som afstanden imellem pælene.

Gyldighed dette reglement er gældende fra 1. april 1986.

Revideret:     april 2023