Reglement for brug af el

De i Gråsten Sejlklub opsatte elstik må kun anvendes via elmåler.

Brug af el i forbindelse med arbejde for klubben undtaget.

Hvis du har behov for strøm, så kan du mod et depositum på kr. 1000, få udleveret en elmåler, hvor du afregner forbruget med Gråsten Sejlklub.

Ved brug af elmåler kan du benytte elstikkene 24/7, selv om båden er forladt.

Målerne er kvalitetsgodkendt og kalibreret. Hvis du har mistanke om fejl har du pligt at informere havnemesteren, så vi har mulighed for at få tjekket / kalibreret måleren.

Den årlige elpris fastsættes som gennemsnit af elprisen i tiden 1. november til 30. oktober. Målerne skal aflæses i december måned hos havnemester eller via medlemsportalen under "Priser/Bestilling med målerstand og foto af måler.

Der modregnes de første 50kW time pr. år. Ikke brugt energi tilbagebetales ikke, og kan ikke overflyttes til næste år.

Forbruget afregnes i januar måned.

Elmålere kan kun udlånes til fartøjsejere, der er aktive medlemmer i Gråsten Sejlklub. Gråsten Sejlklub er uden ansvar for skader, tyveri m.m.

Dette reglement er gældende fra april 2023